Onze vereniging gaat natuurlijk, zoals jullie hebben gemerkt, ook met zijn tijd mee. We hebben door deze digitaliseringsslag veel werk bespaard en kunnen daardoor meer zaken goed regelen. Onze bedoeling is om het voor jullie (al hoewel sommige leden hier echt even aan moeten wennen) zo makkelijk mogelijk te maken maar zeker ook voor ons .
Sinds vorig jaar, ons eerste jaar met dit systeem, hebben we veel berichten gehad over hoe fantastisch hel allemaal is en hoe makkelijk. Ook hebben een aantal leden opgezegd omdat voor hun te complex was (ik zou zeggen geef het nog een kans, het is niet moeilijker dan bij bol.com iets bestellen). Ook even ter verduidelijking, als dingen voor je niet lekker lopen, neem dan even contact op, we zijn er om jullie te helpen. Omdat we vorig jaar ook veel vragen kregen over het opnieuw sturen van de documenten, of dat de documenten op een andere naam moesten, of (en die kwam vaak voor) ik weet mijn lidmaatschapsnummer niet kunnen jullie die even doorgeven. Welnu, om de snelheid erin te houden kunnen jullie die voortaan ook zelf doen. Hieronder ga ik jullie uitleggen hoe dat gaat.
Contact opnemen met ons, hiervoor hadden we al een formulier (die stond op een aantal pagina’s onderaan), deze hebben we in een soort van support knop geplaatst die altijd rechts op je scherm staat.
Als je op deze knop drukt, dan komt er een scherm in beeld waar je een aantal keuzes hebt
Als je contact wilt opnemen dan kun je je gegevens invullen en dan nemen we zo snel mogelijk contact op (als je ingelogd bent dan is alle informatie al ingevuld). Druk op vraag verzenden en klaar. Maar er is meer, als je een nieuw lid wilt aanmelden dan kun je “Nieuw lid worden” aanklikken, vul de gegevens in en je wordt ingeschreven als lid en je kunt inloggen en je lidmaatschapskaart bestellen.
Opzoeken van de lidnummer
Maar nu komen de leuke dingen, als je je lidmaatschapsnummer niet meer weet, dan kun je op “Zoek lidnummer” klikken. Dan krijg je het volgende scherm:
Als je dus je postcode en huisnummer invult en je drukt op de knop “Zoek lidnummer op” dan geeft je een overzicht van de lidnummers die op die postcode en huisnummer zijn gevonden. In het voorbeeld staan er twee, dan moet ik even kijken welk email-adres er bij mijn adres hoort.
Dan kun je inloggen met je gebruikersnaam (lid00611). Mocht je lidnummer er niet bijstaan dan kan het zo zijn dat er misschien een verkeerde postcode in onze administratie staat, neem dan even via het contactformulier contact op.
Downloaden van je kaarten en loten
Als je op de knop download klikt, dan kun je je bestelling opzoeken en de documenten bekijken en/of naar je laten mailen. Als je ingelogd bent dan verzamelt het systeem al je bestellingen van dit lopende jaar en maakt daar dan de documenten voor je. Mocht je bijvoorbeeld informatie hebben veranderd op je lidmaatschapskaart, dan krijg je hier de laatste versie (inclusief de wijziging van de informatie).
Deze optie is voor iedereen die een bestelling heeft gedaan bij onze vereniging.
Als je “Mail de documenten aan ….” hebt aangevinkt en je klikt op Download documenten dan krijg je in he mailbox alle documenten die we op dit moment van jou hebben. Daarnaast opent er ook een scherm waar alle documenten in worden getoond.
We hopen dat jullie er wat aan hebben
Veel plezier op de 21ste!